ANALISIS STRATEGI PEMASARAN PADA PERUSAHAAN TEKNOLOGI INFORMASI X UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN NET NEW ACCOUNT
Abstract
Perusahaan teknologi informasi yang merupakan salah satu perusahaan yang beroperasi di Indonesia dan merupakan salah satu mitra dari SAP Indonesia (perusahaan teknologi asal Jerman). Di Indonesia mitra SAP berjumlah 24 mitra dengan fokus layanan yang beraga. Dengan jumlah mitra yang cukup banyak maka kompetisi untuk mendapatkan pelanggan memiliki tantangan sendiri, terutama ketika perusahaan nasional berhadapan dengan perusahaan multi nasioanal yang memiliki agresifitas tinggi. Problematika ini yang mulai terjadi belakangan ini dimana kendala dalam peningkatan penjualan kepada net new account perusahaan nasional yang memiliki fokus di pasar menengah untuk dapat melakukan akuisisi pelanggan baru. Manajemen strategi yang tepat akan mempengaruhi keberlanjutan bisnis dan meningkatkan faktor kompetitif pada industri implementasi teknologi informasi. Selain itu, perusahaan perlu secara konsisten melakukan formulasi strategi dengan melakukan analisa faktor eksternal dan internal, lalu melakukan implementasi strategi tersebut dan melakukan evaluasi secara berkala terkait strategi yang dijalankanReferences
Allen, Melanie (2001). Analysing the Organisational Environment. United Kingdom: Select Knowledge Limited.
Barney, J., & Hesterly, W. S. (2005). Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases. Inggris: Pearson.
Bensoussan, B. E., & Fleisher, C. S. (2013). Analysis without Paralysis: 12 Tools to Make Better Strategic Decisions. New Jersey: Pearson Education, Inc.
Caspar, M., & Metzler, P. (2002). Entscheidungsorientierte Markenführung: Aufbau und Führung starker Marken. Arbeitspapier / Marketing-Centrum Münster [Münster]
David, Meredith E., Forest R David., Fred R David. 2009. The Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) Applied To A Retail Computer Store. The Coastal Business Journal. Volume 8 (1):42-52.
Fred R, David. 2011. Strategic Management Concepts and Cases. Prentice Hall.
Fatihudin D, Hermansyah A. 2019. Pemasaran Jasa (Strategi, Mengukur Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan)
Johnson, et al. (2017). Exploring Strategy: Text and Cases. Inggris: Pearson.
John, P. A., & Keith, R. D. (2008). Strategic Transformation as The Essential Last Step in The Process of Business Turnaround. Business Horizon Volume 51, Issue 2, 121-130.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2015). Marketing Management. Inggris: Pearson.
Kubicki, M., & Milano, C. (2015). The Marketing Mix: Master the 4 Ps of marketing. Brussels: Plurilingua Publishing.
Noam, Eli. (2019). Media and Digital Management, Gewerbestrasse 11, 6330 Cham, Switzerland
Porter, M. E. (1996). What is Strategy. Harvard Business Review, 1-19.
Rao, K. R. M. (2007). Services Marketing. India: Dorling Kindersley.
Yunus, E. (2016). Manajemen Strategis. Yogyakarta: CV Andi Offset
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Accounting and Business Studies

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.